Thursday, December 2, 2010

kisah sepetang di jualan lelong

hari ini ada jualan lelong!
sale habis-habisan dekat tempat aku!
jualan gudang weh!!
whoa!!, ape lagi satu famili jakun kot,
berbekalkan duit saku abang aku..
haha!, semestinya duit beliau sebab duit beliau baru masok

muke masing-masing teruje.
muke aku?
tak payah cite, dah kalah dah sume binatang yang ade genetik jakun
lelong weh!, lelong!

tapi malangnye
bile sampai ke destinasi yang dituju

ciss!
sekali tengok

semua pon baju budak-budak je!
hampeh!
jename pon
budak-budak je
disney!, looney toones!, bugs bunney!, nasib baik takdek barbie.. haish
adik-adik aku la yang hepi
award jakun aku terpakse di pass kepade adek-adek aku

tapi
ade aku kesah? haha!
rembat  je ape yang patut
sekali aku main rembat
dapat la  empat helai t-shirt..
MUAHAHA!

part yang tak best nye bile jualan lelong nih
apabila anda kene beratur kan..
line panjang whoaaa!

so,
sebab aku da siap merembat mak aku suruh la aku yang beratur
dengan penuh obey(ceh!), aku pon beratur la

muke aku da stock seposen, ngantuk weh kene berdiri lame-lame
tibe -tibe ade budak kecik perempuan dalam lingkungan umur darjah satu kot
beratur dekat belakang aku
asyek sebok berceloteh dengan mak die
dari gaye mak die, macam dah tak larat nak layan

mule-mule
budak : mak, nak duit nak beli eskrem?

dengan redha mak die pun keluarkan purse bagi laa duit kat budak tuh
dah dapat eskrem, budak tuh terkocoh-kocoh lari sambil jilat eskrem tu pergi ke mak die

budak: cube mak teke ni eskrem ape?
sambil buat muka boring, mak die pun jawab
mak:lime.. (jawab selambe)
budak:betul!, wah terenye mama. macam mana mama tahu?
(bodoh pulak budak nih kan, dah terang tang-tang eskrem tu warne ijau, tapi mak die relax je jawab)
mak: mama selalu makan dah dulu..
budak:o0o0oo..
sambil jilat eskrem, budak tu tanye lagi mak die

budak:mama ade  berape duit?, sebab akak tengok kite beli banyak..
mak: ade sehengget je
(jawab selamba,sambil buat muke malas nak layan)
budak:eh? macam mane nak bayar
mak: satu helai baju harge die seposen, cukup la
(mak die buat muke selambe lagi, haha, bagus gile mak ni)
tapi yang paling bestnye budak tu percaye.
haish budak-budak kan,
ko tipu sikit pun percaye

dah nampak muke mak die malas nak layan , tetibe die duk tercongok kat depan aku sambil jilat eskrem
jilat tu gaye dah macam nak buat iklan eskrem ke ape
ceh! ingat aku tergugat ke, walaupun ade la jugak sikit-sikit terliur
budak ni pun satu
setiap kali jilat usha aku

disebabkan kene menten muke berwibawa,
konon macam dah dewase ni kan
mane laa nak terliur eskrem.. konon~~~
aku sambong buat muke seposen, mengantuk
tak layan konon..haha!

dah nampak aku buat muke tak layan
makin hebat pulak die menjilat eskrem tuh
cess! aku tau laa aku tenga panas beratur lame-lame nih
lagi die buat muke macam  nak kate kat aku,
"sedap gila whoaa eskrem nih, ko tak dek, aku ade.bluek"
aku  pang muke tu baru tahu
siap buat poyo nak lalu depan aku
cess!
dasar budak

aku tetibe mengidam eskrem baskin robin

so,
my baby B.R wait for me tau

aku nak yang ni

dan yang ini
 dan juga yang ini



tengok kau,  haloba teros aku
salah budak tu. bukan salah aku

p/s: mengidam weh, mengidam

No comments: