Wednesday, November 24, 2010

memori daun pisang

okay, sebelom ape-ape, baik aku warning awal-awal, aku nak wat entry panjang kali nih, cepat ambil tangki oksigen sekarang..beli popkon ke,kerepek pisang ke..

bile duduk rumah ni, asyek tengok adek-adek aku je
tetibe mood jadi  sayu, sebab  teringat zaman mude-mude dulu,
time tu
kulit pun tegang lagi,
tenage banyak,
otak cergas,
minda cerdas,
 ewah, ko tue sangat ke sekarang..
tue la berbanding dulu.. dulu lagi mude

waktu kecik kalo  tak cite pasal nakal memang tak sah kan..
hemm
tu yang tak aci waktu kecik, kalo buat durjana sikit orang kate paling tiptop pun  nakal je,
ni dah tue macam ni, ko buat la durjana, nescaye esok masok paper "azra kau budak belia jahat"

waktu kecik dulu,
 saya nak buat pengakuan  depan seluruh rakyat jelate sesungguhnye saya nakal yang amat..

sebenarnye nakal aku banyak cabang, tapi aku nak cite pasal strategi aku nak ponteng kelas..

haish, aku pon tak taw kenape la dulu otak aku geliga sangat sampai siap boleh pikir strategi nak ponteng kelas

strategi pertame
1- BERLAKON SAKIT PEROT.
aku rase ni stretegi stended sume budak-budak kalo tak siap homework, nak eskep dari kene cubit ngan cikgu jadi waktu mak kejut pagi, mule la stat buat muke seposen, pegang perot, buat ala-ala macam period pain sikit.padahal time tu ko belom period pon.kalo mak percaye okay laa, strategi berjaye,tapi kallo mak buat muke tak layan, hah!, kene berlakon lagi gamaknye, aku dulu minah over, siap merangkak-rangkak lagi nak turun dari katil..hahah, nangis tok sah di bilang..cara aku dah gaye macam orang nak lahirkan anak dah.. nasib baik mak percaye.. huahua. selamat aku dari dicubit oleh cikgu matematik..hihihi.. pentas lakonan berakhir bile parent da kelua pegi keje..once parent dah takdak,apa lagi its  time to party!!

strategi kedua
2-TERSALAH BAWAK BEG
kalau asyek-asyek wat helah sakit perot, memangla mak tak kan percaye,silap-silap mak ingat kite ade ketumbuhan kat perot jadi kene ubah perancangan sedikit, otak kene gelige,so kepale hotak aku datang dengan idea nak tersalah bawak beg. sepatutnye kene bawak beg sekolah rendah tapi kononya terbawak beg sekolah agame..hahaha, idea ni paling bernas,tapi hanya perlu buat sekali sekale, dan tak relevant untuk sape yang parents hantar,kalau macam aku yang naik  bas sekolah, so just suruh dreba hantar balik aku ke rumah untuk tukar beg kononnya, kalo dreba malas nak anta hanya perlu menangis macam budak-budak, eh time tu memang aku budak kan.berlakon itu penting..hahaha.. dah sampai kat rumah, suruhlaa dreba bas sekolah tu pegi..dreba bas kan pemalas, so die pon blah cemtu je.. hahhaa..berjaye!.hip3x hooray!

aku pon tak taw la kenape dulu aku suke sangat ponteng sekolah,waktu darjah 6 tu laa lagi aku suke ponteng eh? aku rase aku tahu, sebab aku tak suke cikgu math aku, sebab die suke attack aku suruh jawab soalan,, aku tak suke..dah la naturally nye aku memang lembap sikit bab2x kire2 nih.. sifir pon darjah 5 baru nak hafal, itupon puas dah ayah aku cubit-cubit aku..

yang lagi best, kalo tengok report card aku time sekolah rendah, komen guru kelas aku siap suruh aku jage kesihatan sebab asyek saket perut..hahah, ko bayangkan berape banyak aku ponteng kelas..

jambu kan sekolah rendah aku dulu, report card siap warne pink u ollz.. awww~~

haa tu dia komen cikgu suruh aku jage kesihatan, cikgu pon pelik awatlaaa budak sorang nih keje die asyek saket perot je.. hahahha

kalo cikgu tahu helah aku, memang aku dah kena tanda 'right'  kat kolum  ketiga.. fuih.. naseb baik.. hahha sori cikgu

tapi lagi gempak,
budak yang malas nak pergi kelas ni lah yang dapat 5A UPSR..hahah.
gempak tak gempak
aku bukan la stok budak kelas pandai dulu, cume budak kelas kedua je..
tambah-tambah pemalas pulak  nak pergi kelas
siapa entah nak harap muke seposen ingusan nih nak dapat 5A UPSR.

siap guru kelas aku lari-lari nak pelok aku ucap tahniah, terkejut kate beliau, tidak sangka..hahah

tolong la cikgu, jangan terkejut, i genius okay..hahaha perasan!

No comments: