Tuesday, November 23, 2010

doraemon nak mesin cahaya mase!!!!

ketika ini perasaan jeles kepade nobita tersangatlah membuak-membuak
kenape?
disebabkan nobita itu terlalu vodos dan vongoks (okay aku paham ko memang jeles!)
die boleh dapat doremon free-free
dan boleh mintak semua mende free-free
ini sungguh tak aci
mama nak doremon!!!
nak doremon tulen bukan patung doremon or tabung doremon  or sumarni (eh??)..

jikalau tiba-tiba esok daku  bangon pagi nampak makhluk bulat berwarne biru tengah sarapan kuih dorayaki
perkare pertame yang daku inginkan dari kucing bulat biru itu ialah

MESIN CAHAYA MASA


hal ini kerana : (wah! sungguh mengikuti tatabahasa..tabik spring untuk saya)

tengah aku khusuk bace koleksi buku doremon adek aku sambil minom oren jus di pangkin rumah(cewwah!, cuti sakan kau azra),
 sambil jage adek-adek aku main kat halaman rumah aku, main ape? , main kejar-kejar, main polis entri, macam-macam lah, bukan dorang kesah hari tu panas terik, asalkan dapat main.



tetibe aku teringat zaman kanak-kanak yang sungguh innesen..

jadi mule merindui zaman dimana tiada beban hidop perlu dipikirkan

waktu kecik dulu, time maseh digelar budak sekolah rendah

perkare  yang ade dalam pikiran hanyalah main..main..main..main..dan main

dulu, before kelas main, abes kelas main, balik rumah pun main..

jadi matlamt hidop waktu kecik jus main

kalo sekarang before kelas biochem nak main polis entri ngan memembe, alamat kene chop gelaran anak dare tak sedar diri, belom kalau time tu pakai jubah.herh..geleng kepale je laaaa..tak dapat bayangkan.

ingat lagi dulu, main-main ini siap ade musim, musim main guli, main pemadam, main getah, main kad pokemon.. macam-macamlah.. yang pasti setiap musim ni aku join.. huwa huwa huwa..dulu bukan  kesah nak update fashion tapi kesah nak update game ape bebudak tengah main sekarang..

kalau time musim main guli,
 semue sebok dok beli guli, macam-macam jenis brand ade.. guli pon ade brand u ollz, brand berdasarkan warne..pastu kumpul ramai-rami, korek tanah, maka stat la bermain.. aku tak dek lah arif sangat main guli tapi dah abang aku ajak main guli aku pon hentam je laa join main..kalah lain kire..yang penting dapat berlagak aku ade guli cun..waheha

musim main pemadam toksah cerite, setiap budak sekolah rendah pasti ade musim ni.. ni laa game yang evergreen, sebab aku tengok adik aku pon dok sebok kumpul pemadam, asal gi mydin nak beli sedozen pemadam, kat dalam box pensil tu ade pemadam je laaah, aksesori lain dah tergadai sebab nak beli pemadam..ye llaa, dah main nye mudah, dalam kelas pon boleh main, cikgu tengah sibok ajar sifir kat depan pon boleh main pemadam ngan member meje sebelah.

musim main getah yang paling seronok, sebab ape?, sebab aku paling terer main getah dulu..huahuahua.. siap jadi ketua u ollz.. banyak jenis dan teori dah main getah ni, kalo nak di eksplen, maunye kerepot tangan aku.
cume nak kate , kalo sekarang suh aku main getah, sakit tulang belakang woi.. terkejut lemak-lemak yang setie bersemadi kat dalam badan nih.. huih, punyelaa lame dah aku tak bersukan.

ni yang de latest aku main getah ngan memembe, lepas abes main getah  siyes rapuh tulang-tulang aku..


kad pokemon,sinonim snagat laah dulu, sebab dulu kan ade cite pasal pokemon.. so aku ngan abang aku sebok kot nak kumpul koleksi-koleksi kad pokemon nih, siap sanggop makan choki-choki je time rehat nak kumpul duit beli kad pokemon..balik, beli ngan apek tue tuh. dah lah jual mahal, seminggu taw aku makan choki-choki je time rehat.hish!



dah, dah.. panjang bebno ko cite kat atas tuh, aku nak betaw ko satu rahsie, sebenanyekan doremon nak hidop ngan aku dari hidop ngan nobita , ko nak bukti, meh aku bagi

ni gamba doremon anta email kat aku, nak kate die nak hidop ngan aku..
sweet kan doremonn ..awwww~~. syuuh nobita, shuuh..shuuh













3 comments:

Aishot said...

dia nak hidup dgn saya la..
berani awk rampas doreamon saya.hehehe

a's said...

hey kamu! sapa buat header tu?? comey!

Azra said...

cik gallus: hey die nak hidup dengan saya , siap anta email dari mase depan lagi..haha

a: thanx!,1st time edit dengan penoh semangat.. heee, saye budak baru belajar