Wednesday, October 27, 2010

stadi week yang penoh pancaroba

minggu stadi dah bermula!!
 maka dengan itu, semua para student sudah mula berperang dengan nota-nota mereka masing-masing

nota yang dahulunya bersih licin seperti menggunakan produk shahirah 
kini tidak lagi
sudah kelihatan calar balar di sana sini dek penangan hailaiter,  dan pen kilat-kilat

siape yang dulu kat kelas tak pernah buat nota pon 
sekarang mula berjinak-jinak merangka nota.
mulut pula aktif terkumat-kamit cube untuk menghapal nota

herm setakat nih, ni laa  feneomena yang aku nampak bile stadi week itu tiba

tapi 
langit tak selalunye menten cerah, kadang-kadang hujan juga pada waktu petang
 kerana
tak semua menten  bersemangat untuk stadi sampai penghujung hari 
kadang-kadang terdeviate juga di waktu petang

contoh terdekat yang aku boleh bagi ialah 
.
.
.
AKULAH

bagun pagi dengan misi untuk stadi UNGS!!.hoyeh UNGS!!

jadi sebelum memulakan journey, kene ade peralatan yang sepatutnya iaitu :

air teacino wajib disediakan untuk memastikan mate  sentiase terbuka  apebila membace nota-nota yang dipenuhi dengan huruf-huruf kecik..  

frame gamba parents perlu berade disisi untuk mendapat restu dari mereka..disamping juga untuk merasakan yang ayah umi sentiase melihat aku..jadi kalo rase macam nak terdeviate sedikit, usha la gamba parents..mungkin ade rase sedikit bersalah sekiranya diri mule terdeviate.

inilah senjate aku kalo nak stat bace nota.. but if bace buku komik ke, magazine ke..senjate ape pon tak perlu.. sebab memang tak kan mengantuk..
jadi, setelah semua mende sudah di set up kan, maka kite perlu melakukan majlis launching , so hailaiter itu perlu untuk memulakan majlis launching.. please press start button...





jadi, otak pun konsentrate membace nota .mulut pula dah serupe bomoh bace mantera sebab nak mengingat fakta-fakta..hailater hijau menjadi tema hari ini sebagai senjate menconteng 

beberape minit berlalu, 
.
.
.
otak maseh konsentrate
.
.
.
30 minit berlalu
.
.
syukur maseh konsentrate
.
.
.
herm 15 minit terakhir , sudah mula merase boring dengan nota yang dibaca.nak-nak bile part history masuk
.
.
.
.tapi takpe jiwa maseh konsentrate
.
.
jadi bile jiwa dah rase boring dengan nota, tetiba rase nak menghias nota-nota yang setakat nih nampak warne  hijau je.. jiwa pelukis komik yang selame ni terbuku mula terserlah..maka aku pon start menconteng


mane-mane part yang kelihatan bersih mule dihiasi dengan avatar-avatar botak..sebab itu je yang aku mampu lukis. itupon dah rase perasan..rupenye aku boley melukis jugak.. disebabkan rase riya' yang menggunung, mule rase mungkin aku patut try melukis kat kertas A4 yang kosong..mane tahu lagi cun lukisan aku..maka dengan itu..bermulalah proses jiwa aku yang dah terdeviate. 

aku end up dengan lukisan ini


lukisan kumpulan nasyid wanita..tengok aku siap warne lagi..ya tuhan budak neh..

naseb baik tyme tengah mewarne terpandang frame umi and ayah..so insaf dari terlalai..sambong bace nota balik.sebab tu lukisan ini tak complete..hahaha
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

dah lame bace nota..teacino pon da habes, nak buat teacino lagi sudah malas.. so aku bermonolog lagi
"herm on laptoplah, nak dengar lagu je".. padahal ade ipod..sigh



ayat nak sedap hati.."takpe, letak laptop atas katil, jauh dari meja stadi..kan nak dengar lagu je"
 jiwa aku yang konon cube stay fokus untuk stadi..
.
.
.
.
namun begitu, apabila laptop sudah dibuka, tahap fokus sudah tidak same lagi waktu tyme lappy dok  hibernate kat dalam almari ..sekejap-sekejap dok usha katil..pegi kat katil..mule-mule nak tuka-tuka lagu.. lame-lame ter online..ulang suara ter online..sigh!



tempat stadi yang mulanya diatas meja bertukar venue diatas katil.  konon rase kesian kat nota yang tertinggal kat atas meja..



bile dah dekat dengan laptop, usha laptop lagi banyak dari bace nota..tambah-tambah senjate teacino dah habis, frame gamba parents pon dah jauh..so diri ini terlalai tanpa rase insaf. jadi i end up doing dis





 and



a big sigh for me...mama sori..papa sori.. okay nak sambung stadi la nih..babai u ollz.. fokus!.konsentrate!

2 comments:

a's said...

kumpulan nasyid tu comel lotey!!

A Fans of Lee Family said...

huhu..
biasa la tu bila stdy..
mesti melencong jap kat bende lain :)